• Filter

  • MagNet 2018
    event

    MagNet is Canada’s premiere public policy, professional development and networking conference for magazine media professionals.

    event

    The FIPP World Congress is the largest and most high profile media event in the world. It is a global event that brings together the world’s leading multi-platform media publishers…

    - fr with eng content (erased)
    pdf

    Selon notre expérience, les titres B2B sont devenus par choix des publications intellectuelles, fonctionnelles, à l’ombre de leurs séduisantes cousines B2C, toujours au goût du jour. Cette dynamique a persisté…

    pdf

    B2B titles have settled for being the brainy, dress for comfort ones, living in the shadow of their glamorous, always-fashionable B2C cousins. This dynamic has persisted for years, as B2B…

    news

    In a conversation with international magazine association FIPP, St. Joseph Media’s Jacqueline Loch describes how FASHION magazine has meaningfully transitioned away from “traditional” revenue streams by re-positioning itself as a luxury brand with advertisers and readers.

    - fr with eng content (erased)
    news

    Pour poursuivre notre rétrospective de l’édition inaugurale des Grands prix du magazine, nous sommes très heureux de partager avec vous le discours d’ouverture de la fête de remise des prix du 27 avril.

    news

    Continuing our look back at the inaugural Canadian Magazine Awards / Grands prix du magazine, we are very happy to share with you Candy Palmater’s opening remarks at the awards fête!

    - fr with eng content (erased)
    video

    Pour poursuivre notre rétrospective de l’édition inaugurale des Canadian Magazine Awards/Grands prix du magazine, nous sommes très heureux de partager avec vous le discours d’ouverture de la fête de remise…

    video

    Continuing our look back at the inaugural Canadian Magazine Awards / Grands prix du magazine, we are very happy to share with you Candy Palmater’s opening remarks at the awards…

    - fr with eng content (erased)
    audiomag

    La publicité native est une source de revenus de plus en plus importante pour les éditeurs, car les lecteurs démontrent une nette préférence pour l’approche narrative que cette forme de publicité offre, par rapport aux annonces traditionnelles. John Wilpers, directeur principal, É.-U., chez INNOVATION Media Consulting, et conférencier à MagNet 2017, traite des avantages et des résultats d’une publicité native bien exécutée.